Thema's Big Data Expo 2016

Woensdag 21 september 2016

Zaal 1: Connect your business with it, ambassadeur Rutger Wetzels van Anchormen

Big Data is onmisbaar op de dag van vandaag. Hoe verkrijgt u de juiste data en gebruikt u deze data vervolgens optimaal? Inhoudelijke data behouden, deze informatie toegankelijk maken, beschermen, maar ook het begrijpen en vervolgens gebruiken van de data van uw bedrijf, is een grote uitdaging. Wie op de dag van vandaag grote hoeveelheden data kan omzetten in waardevolle informatie voor zijn bedrijf, heeft ongetwijfeld een voorsprong op zijn concurrenten. Maar waar begint u op het moment dat u de keuze gemaakt heeft om deze data om te zetten in bruikbare gegevens? Verschillende lezingen zullen antwoord geven op deze vraag en ingaan op het thema “Connect your business with it”. Bekijk de lezingen met dit thema.

Zaal 2: Big Data: Changing Lives

We genereren in 2016 meer data dan ooit tevoren en dat zorgt op alle fronten voor veranderingen. Van de gezondheidszorg tot en met de verkeersveiligheid, en van het onderwijs tot en met de luchtvaart, Big Data is overal onmisbaar geworden. De grootste uitdaging vandaag de dag voor veel bedrijven is: het omzetten van data om maatschappelijke verbeteringen te realiseren en de kwaliteit van ons leven hiermee te verhogen.  

Tijdens lezingen rondom het thema “Big Data: Changing lives” worden cases gepresenteerd waaruit blijkt welke invloed Big Data op onze levens heeft, maar ook welke zij nog gaat hebben in de (nabije) toekomst. Bekijk de kezingen met dit thema.

Zaal 3: Improve Customer Experience with Big Data

Een klant wilt een ultieme klantbeleving en u wilt uw klant beter leren kennen, zodat u tijdig in kunt spelen op de wensen van uw klant. Zeker nu de digitalisering van de samenleving zorgt voor een persoonlijke afstand tussen uw organisatie en de klant. De data die wij allen genereren kan ingezet worden om de ultieme klantbeleving neer te zetten. Bekijk de kezingen met dit thema.

Donderdag 22 september 2016

Zaal 1: Strategy and implementation

Big Data gaat niet alleen om het volume van de data, maar ook om het effectief combineren van diverse (zowel interne als externe) data bronnen om daardoor vernieuwende inzichten te verkrijgen. De uitdaging ligt in het vinden van de juiste aanpak, oftewel de juiste business strategie. Tijdens het thema Strategy and implementation zullen de nodige tips en tricks verschaft worden door professionals die u helpen om uw juiste aanknopingspunten te vinden zodat u de verzamelde data zo efficiënt mogelijk kan implementeren. Bekijk de kezingen met dit thema.

Zaal 2: Increase revenue with data science, ambassadeur Alexander van Eerden van Building Blocks

Data science en big data zijn mooie begrippen, maar hoe haalt u daar uiteindelijk uw winstmarge uit? Hoe wordt er geld bespaard met Big Data? Is data de drijvende kracht achter positieve economische veranderingen en leiden ze tot nieuwe verdienmodellen? Om dit te bewerkstelligen is het van belang dat het proces van data-analyse en de vertaling ervan naar concrete verbetervoorstellen goed op orde is. Tijdens de lezingen binnen dit thema krijgt u inzicht hoe u hiervoor de juiste tools inzet en u uw concurrent voor blijft. Bekijk de kezingen met dit thema.

Zaal 3: Advanced Analytics Techniques, ambassadeur Walter van der Scheer van GoDataDriven

Advanced Analytics omvat technieken die ingezet worden om uitkomsten te voorspellen. Dit kan door bijvoorbeeld predictive analytics, simulation en optimazation. Dit thema zal de proceskant van big data belichten en gaat een stap verder om u duidelijkheid te geven hoe u via analytics meer inzicht kunt krijgen in uw data. Experts zullen tijdens verschillende lezingen inzicht geven hoe bijvoorbeeld algoritmes kunnen ondersteunen bij uw bedrijfsvoering. Bekijk de kezingen met dit thema.


Platinum Sponsor
Gold Sponsors
Mediapartners
Executive-People European Data Forum 2016, 29-30 June Eindhoven Dutch IT-channel WINMAG Pro ICT Magazine DataFloq BI-Platform Retailtrends ICT/zorg Frankwatching