5 steps to master high level Marketing performance with dashboards

WED 12:10 - 12:40

This is a 2019 presentation

Tableau

Dentsu Aegis Network needed to master the vital rhythm of Marketing Performance of several clients. The “Heartbeat” dashboard concept answered their business questions with statistics and modern visual analytics techniques - unlocking the full potential of 5 common dashboard features.

This framework was successfully applied to retailer data from different industries, from eyewear to groceries. Ingrid Pino and Lisette Hagenaars, from Dentsu Aegis Network Netherlands, will share the learnings from the “Heartbeat” dashboard: a practical tool to understand the effect of each media KPI on the others. The session will explore how visualizing data can make it easier to interpret complex marketing and data analysis concepts.

This lecture is made possible by Tableau.

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.  

    Visitor target group
    Gebruik maken van data

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: gebruik maken van data, zoals o.a.; marketing medewerkers en analisten.