Big data en datagedreven waardecreatie: valt er nog iets te kiezen?

WED 11:45 - 12:30

Keynote

In zijn presentatie gaat Frans Feldberg in op het ‘Waarom, Wat, en Hoe’ van big data en datagedreven business model innovation. Hoe is de wereld, als het om data gaat, de laatste jaren veranderd? Waarom zijn big data, business analytics en kunstmatige intelligentie belangrijke digitale innovaties die hoog op menig managementagenda staat en waarom investeren organisaties aanzienlijk in big data en data science? Hoe kunnen organisaties waarde met data creëren door zowel het verbeteren van het bestaande business model als door nieuwe data-gedreven business modellen te ontwikkelen. Dit zijn vragen die in zijn presentatie beantwoord zullen worden.  Aan de hand van voorbeelden wordt uitgelegd dat big data een  ‘disruptive innovation’ is die grote consequenties voor veel organisaties kan hebben.

  • Theme
    Digital Innovation

    Voor retailers is het een tijdperk waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends verdringen zich om een plek in de spotlight, maar ondertussen dienen retailers zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Het thema Digital Innovation, één van de onderwerpen tijdens het programma van de Big Data Expo, is misschien wel actueler dan ooit.