Build & facilitate platform/community to understand end-consumers

15:10 - 15:40

This is a 2019 presentation

Build & facilitate platform/community to understand end-consumers

Shimano Fishing's objective is to get/stay in contact with the end-consumer to understand the usage/needs of fishers in Europe and facilitate a platform to exchange experiences between them. Within short leadtime, making use of standards and right combination of expertise this objective was achieved.

  • Theme
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.

    Visitor target group
    Verantwoordelijk zijn voor een niet data gerelateerd team

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: verantwoordelijk zijn voor een niet data gerelateerd team, zoals o.a.; marketing managers en teamleiders.