Catch me if you can - client activity monitoring at Knab

11:20 - 11:50

This is a 2019 presentation

De bankensector ligt de afgelopen jaren onder de loep met betrekking tot het voorkomen van witwaspraktijken en terrorismefinanciering. Om te kunnen voldoen aan de regelgeving en boetes te voorkomen investeren banken flink in de monitoring van klant gedrag bij banken. Ook Knab investeert hier flink in en zorgt met een data gedreven aanpak voor het signaleren van verdacht gedrag.

In de presentatie zullen data scientist Tim en Jochem van Knab het publiek meenemen in:

  • De noodzaak van monitoring van klanten
  • Hoe big data analytics hierbij kan helpen
  • Welke uitdagingen hierbij ontstaan (denk bijvoorbeeld aan veranderend gedrag van klanten)
  • Hoe je om kunt gaan met een aantal van deze uitdagingen.

NB! op specifieke monitoring methodes kunnen wij vanuit veiligheidsredenen niet ingaan

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.