Collaborative visualization supporting complex data driven service build

15:10 - 15:40

This is a 2019 presentation

Most service development methods I encountered where 'point solutions' focusing on details. Rarely I saw methods that supported me to get a consistent umbrella overview of the whole service operation. I searched for such a tool during the nearly 20 years of managing field-service and professional-service organizations. A tool that is some sort of collaborative method (or visual model) that assists multidisciplinary teams to build innovative data driven services. In the presentation I share how the current visual model like checklist (in Dutch called a ‘praatplaat’) came about and how is works. Furthermore I discus future developments.

  • Theme
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.