CUSTOMER LIFECYCLE ANALYTICS

WED 10:30 - 11:00

This is a 2017 presentation

De behoefte aan inzicht in klanten en hun gedrag leeft meer dan ooit tevoren. In alle fasen van de customer lifecycle kan men data insights & analytics gebruiken om tot een betere en effectievereklantbeleving te komen. Bijvoorbeeld het voorspellen van churn om gerichte actie te ondernemen naar klanten die wellicht afscheid willen nemen. Of het afstemmen van communicatie met klanten op basis van persona clustering. Hoe komt het dat er vaak veel klantdata aanwezig is en het organisaties toch vaak niet lukt om tot deze inzichten te komen?

Pim Wennekes deelt zijn ervaringen (de goede én de slechte) en een bewezen aanpak om wel tot succesvolle klantinzichten te komen. Aan de hand van concrete cases gaat hij in op de pijlers van analytics trajecten en zoomt in op het belang van samenwerking met de business en het kiezen van de juiste aanpak. En natuurlijk staat hij stil bij ‘de ijsberg’: het belang van een goed data platform. Niet zichtbaar, maar o zo belangrijk om al die slimme analyses te kunnen maken.