Dataverrijking: hier moet je op letten!

WED 12:10 - 12:40

Lecture hall 5

Wanneer je een organisatie op de kaart wilt zetten, heb je voor de communicatie naar je doelgroep veel contactgegevens van verschillende personen nodig. Grote organisaties hebben de mogelijkheid zelf een grote database van persoonsgegevens te sparen. Voor kleinere organisaties is dit lastig om uit eigen beheer te doen, zeker als je pas net start. Een oplossing daarvoor is het kopen van bestanden van derden of het (zelf) scrapen van openbare websites, waarmee je je eigen bestand verrijkt of geheel nieuwe potentiƫle klanten in je database zet. Maar waar moet je aan denken bij dataverrijking en wat zegt de AVG hierover? Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk legt Sara Mosch, Legal Counsel Privacy bij DDMA, je alles uit en geeft tips over AVG aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden uit Europa.

  • Theme
    GDPR / AVG

    Veel was er te doen over de invoering van de GDPR-AVG eind mei 2018. Sommigen klopten het moment op tot Millennium-achtige proporties. Dat bleek wat overdreven. Toch levert de privacywetgeving organisaties wel degelijk hoofdbrekens op. Waaraan moet je bijvoorbeeld als webshop of als overheidsinstantie voldoen? Data is goud waard, wie echt alles wil weten over de ins en outs van de wetgeving mag de Big Data Expo absoluut niet missen en kan een bezoek brengen aan de presentaties die ingaan op het thema GDPR-AVG.