Dataverrijking: hier moet je op letten!

WED 12:10 - 12:40

This is a 2019 presentation

Wanneer je een organisatie op de kaart wilt zetten, heb je voor de communicatie naar je doelgroep veel contactgegevens van verschillende personen nodig. Grote organisaties hebben de mogelijkheid zelf een grote database van persoonsgegevens te sparen. Voor kleinere organisaties is dit lastig om uit eigen beheer te doen, zeker als je pas net start. Een oplossing daarvoor is het kopen van bestanden van derden of het (zelf) scrapen van openbare websites, waarmee je je eigen bestand verrijkt of geheel nieuwe potentiële klanten in je database zet. Maar waar moet je aan denken bij dataverrijking en wat zegt de AVG hierover? Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk legt Sara Mosch, Legal Counsel Privacy bij DDMA, je alles uit en geeft tips over AVG aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden uit Europa.

  • Theme
    Security & privacy

    Ethiek raakt steeds meer verweven in de data-wereld waarbij een bewust afweging tussen privacy en het gebruik van data des te belangrijker is. Met de grote hoeveelheden data die omhanden zijn, neemt de kans dat er onrechtvaardigheden insluiten toe. Dit kan leiden tot meer dan alleen pijnlijke situaties, het kan zelfs schadelijk en strafbaar zijn voor een organisatie. Het is dan ook van van groot belang dat data-ethiek niet uit het oog wordt verloren. Daarnaast dienen organisaties zich te realiseren dat privacy en security er primair is voor het beschermen van de privacy (data!) van burgers. Dat neemt niet weg dat wie zijn zaakjes goed én tijdig op orde heeft, ook meer kansen zal krijgen. Immers, geeft een consument een website toestemming om gegevens inclusief voorkeuren op te slaan, dan kan de site ook beter inspelen op de wensen van de consument.

    Visitor target group
    De strategie en visie bepalen

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: de strategie en visie bepalen, zoals o.a.; CEO's, CIO's en directeuren.