DE OBJECTIEVE BESLUITVORMING BIJ VOETBAL TRANSFERS

WED 14:15 - 14:45

This is a 2017 presentation

Remiqz is er voor alle besluitvormers van voetbalclubs wereldwijd. Die hedendaags hun afwegingen baseren op intuitie, onderbuikgevoel en invloed van derden. Wij bieden hen objectieve marktkennis, gebaseerd op big-data afkomstig van Gracenote, clubs en nationale bonden. Deze marktkennis bestaat uit de kwaliteit van teams en spelers, maar ook de transferwaarden en salarissen die daarbij horen. We doen dit door alle clubs zelfstandig inzicht te geven in de kwaliteit van hun selectie, en welke mogelijke transfers de winkansen verhogen voor komend seizoen, en die daarna. In tegenstelling tot de huidige manier van onderhandelingen, waarbij de sleutelpersonen allen een eigen belang hebben en daarom niet altijd de beste keuzes worden gemaakt. Toch blijft deze emotie van belang om te bepalen of een speler past bij de clubs. Daarom geloven wij dat wanneer je de kennis en ervaringen van scouts, trainers en technisch directeuren combineert met onze objectieve waardering het leidt tot betere resultaten. 

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.