DE ONTWIKKELING EN INZET VAN VOORSPELMODELLEN VOOR MARKETING CAMPAGNES VANUIT HET DATALAKE

15:45 - 16:15

This is a 2017 presentation

Afgelopen jaar heeft NUON een cloud datalake omgeving ingericht waarmee we in staat zijn om enorme hoeveelheden data te verwerken. Een van de focuspunten is om in elk contact persoonlijk en relevant te zijn voor de klant. Inmiddels staat de eerste trigger campagne vanuit de datalake live.

De focus in deze presentatie ligt bij de methodiek van het ontwikkelen en naar productie brengen van triggers en voorspelmodellen in marketing campagnes. Hierbij komen vragen aan de orde als: hoe zorgen we voor een continue up-to dataset voor modellen, welk type algoritmes gebruiken we waarvoor,  hoe bouw en schedule je een campagne pipeline, en welke stappen zijn er nodig om tot een volledig geautomatiseerd zelflerend systeem te komen.

 

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door GoDataDriven.

  • Theme
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.