DE ONTWIKKELING EN INZET VAN VOORSPELMODELLEN VOOR MARKETING CAMPAGNES VANUIT HET DATALAKE

THU 15:45 - 16:15

This is a 2017 presentation

Afgelopen jaar heeft NUON een cloud datalake omgeving ingericht waarmee we in staat zijn om enorme hoeveelheden data te verwerken. Een van de focuspunten is om in elk contact persoonlijk en relevant te zijn voor de klant. Inmiddels staat de eerste trigger campagne vanuit de datalake live.

De focus in deze presentatie ligt bij de methodiek van het ontwikkelen en naar productie brengen van triggers en voorspelmodellen in marketing campagnes. Hierbij komen vragen aan de orde als: hoe zorgen we voor een continue up-to dataset voor modellen, welk type algoritmes gebruiken we waarvoor,  hoe bouw en schedule je een campagne pipeline, en welke stappen zijn er nodig om tot een volledig geautomatiseerd zelflerend systeem te komen.

 

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door GoDataDriven.

  • Theme
    Digital Innovation

    Voor retailers is het een tijdperk waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends verdringen zich om een plek in de spotlight, maar ondertussen dienen retailers zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Het thema Digital Innovation, één van de onderwerpen tijdens het programma van de Big Data Expo, is misschien wel actueler dan ooit.