Hoe CB de nauwkeurigheid van hun logistieke planning met 80% heeft verhoogd door inzet van predictive analytics

THU 15:10 - 15:40

Lecture hall 3

Mediaan

Vandaag besteld, morgen in huis. Het is voor CB een grote uitdaging om die duizenden bestellingen - de laatste komen binnen om 23.00 uur - de dag erna op tijd te bezorgen met de meest geschikte vervoerder. Dat vereist niet alleen slim en efficiënt plannen, maar ook weten hoe om te gaan met onzekerheden en twijfels.

Het doel van CB was een duidelijk antwoord krijgen op de vraag: Bij welke klanten verwachten we morgen hoeveel volume af te leveren? Met behulp van zelflerende algoritmes heeft Mediaan een model ontwikkeld waarmee CB op basis van hun historische orderdata betrouwbare antwoorden krijgt.

Wil jij weten hoe we dit machine learning model hebben ontwikkeld én tegen welke uitdagingen we aanliepen om het model in productie te zetten? Bezoek dan zeker onze presentatie op de Big Data Expo!

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Mediaan.

  • Theme
    Artificial Intelligence

    Aan de basis van AI staat uiteraard een enorme hoeveelheid data. Met behulp van een goede IT-infrastructuur en algoritmes is daarmee tot kunstmatige intelligentie te komen die beslissingen neemt. Tijdens de opkomst van AI, een aantal jaar geleden, rezen al de nodige vragen of de ontwikkeling niet voor vervelende situaties zou kunnen zorgen in de toekomst. De angst dat ‘apparaten’ een eigen wil krijgen lijkt ongegrond, maar het is wel belangrijk om de focus juist te houden.

    Visitor target group
    Gebruik maken van data

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: gebruik maken van data, zoals o.a.; marketing medewerkers en analisten.