Hoe creëer je een persoonlijke winkelervaring met data analyse

WED 11:15 - 11:45

Lecture hall 1

Retailers moeten zich continue aanpassen aan verwachtingen van hun klanten. Zoals een digitale winkelervaring zonder kassa’s en het personaliseren van communicatie met klanten via mobiele telefoon of voice-assistenten. Hiervoor dienen retailers twee belangrijke elementen toe te passen:

  1. verzamelen van data via interne operationele systemen van retailers, de websites en klant interacties in store of andere kanalen
  2. toepassen van data analyses met behulp van algoritmen en daarmee inzichten creëren die activiteiten en communicatie

In deze presentatie deelt Peter Burggraaff zijn ervaring aan de hand van voorbeelden van retailers die effectief en tijdig op deze trend hebben gereageerd. Een van de belangrijkste sleutels tot succes is het opstarten van gefocuste initiatieven die snel waarde creëren, op een schaalbaar technologie platform en met een team van data scientists en business experts.
 

  • Theme
    Digital Innovation

    Voor retailers is het een tijdperk waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends verdringen zich om een plek in de spotlight, maar ondertussen dienen retailers zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Het thema Digital Innovation, één van de onderwerpen tijdens het programma van de Big Data Expo, is misschien wel actueler dan ooit.