Hoe PostNL machine learning inzet voor een gepersonaliseerde online ervaring

WED 10:30 - 11:00

Lecture hall 7

In 2015 begon PostNL met het personaliseren van de website voor bezoekers. Het doel: niet één website voor iedereen, maar iedereen z'n eigen PostNL website. Door bezoekers te helpen met een gepersonaliseerde website krijgen ze relevantere content, vinden ze sneller wat ze zoeken en zijn bezoekers meer tevreden over de website. Al snel werden de eerste goede resultaten zichtbaar en tegelijkertijd kwam ook het besef dat het echt schaalbaar inzetten van gepersonaliseerde content alleen kan door slimme modellen te gebruiken.

Ben je benieuwd voor welke uitdagingen wij hebben gestaan en hoe we modellen inzetten om de website te personaliseren? Kom dan naar onze presentatie op de Big Data Expo!

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Riviq.

 

  • Theme
    Data Science

    Organisaties beschikken al over extreem veel data. De grote uitdaging zit erin om met de beschikbare data waarde toe te voegen aan een proces of klanttraject. Data science is daarvoor uitstekend geschikt. Finance en het voorspellen van consumentenbehoeften zijn twee gebieden waarop data science effectief is toe te passen. De investering loont sowieso, want beschikt een organisatie over meer inzicht, dan zijn ook slimmere keuzes te maken. Het thema data science neemt precies hierom een steeds prominentere rol in tijdens de Big Data Expo.

    Visitor target group
    Data applicaties ontwikkelen

    Deze lezing gaat concreet in op de techniek en het gebruik van data. Er wordt uitgelegd hoe bepaalde dingen aangepakt en wat daarvoor gebruikt is. Hierbij gaat de spreker de diepte in en geeft deze specifieke feiten, inzichten, advies en tactieken op hoog niveau.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: data applicaties ontwikkelen, zoals o.a.; data engineers en data scientists.