How Adevinta has adopted managing data as a product and creating maximum business value at scale.

13:15 - 13:45

This is a 2022 presentation

Adevinta (ao. Marktplaats.nl/2dehands.be) is going through a transformational journey from a decentralized portfolio business towards a global classifieds player that manages its data as an asset. Allard will share how Adevinta is managing data as a product to create maximum value for their customer and the business.

Creating global products in collaboration with the portfolio brands that apply strong culture of collaboration and shared decision making as well as a strong infrastructure that can facilitate doing this at scale.

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creĆ«ren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.