How VodafoneZiggo is leveraging self-service and using big data to become data-driven and deliver business benefits

WED 14:00 - 14:30

This is a 2022 presentation

Qlik

Telco is one of the most competitive markets in the world, but the battle for customers is especially fierce in the Netherlands, where the dense population and high coverage rates are contested by a large number of players. During this 30-minute presentation, we will explain how we redefined processes to create a self-service data buffet, how we embedded Qlik in our front-end portals, and how we are using big data (analytical) solutions to support our staff and customers.

  • Theme
    Business Intelligence

    Slimmer opereren op basis van data die voorhanden is. Business Intelligence maakt het leven van heel wat organisaties een stuk eenvoudiger en overzichtelijker en is gebaat bij een goede IT-infrastructuur achter de schermen (of in de cloud).Veelgehoord is dat data het nieuwe goud is, maar strikt genomen is dat natuurlijk de informatie die BI-tools in heldere overzichten tonen. Heldere inzichten op basis van visueel aantrekkelijke rapportages of grafieken helpt bedrijven om creatiever te werken. Het stelt de gebruikers in staat om eigenhandig een beeld te vormen van verkopen, levertijden, potentiële en actuele bottlenecks én hierop actie te ondernemen. De Big Data Expo laat zien wat er vandaag de dag mogelijk is.