MEERWAARDE VAN DATA IN DE GEZONDHEIDSZORG: VAN WANTROUWEN NAAR VERTROUWEN

WED 11:15 - 11:45

This is a 2017 presentation

Zorginstellingen zuchten onder administratieve lastendruk. Natuurlijk is verantwoording belangrijk, maar het kenmerk van verantwoording is dat het vooral op het verleden is gericht. En helaas is het vertrekpunt van verantwoording afleggen  vaak wantrouwen.  Te vaak worden zorgaanbieders over één kam geschoren. Terwijl er grote verschillen zijn in hoe data-gedreven zorginstellingen werken.

Wat is er nodig om echt te kunnen spreken over meerwaarde van data in de zorgsector?
Want  de maatschappelijke impact van de zorgsector kan  veel groter zijn door slimmer gebruik te maken van data. Hoe kan je denken over zorg in termen van baten in plaats van alleen te kijken naar de kosten? En welke data van andere partijen in het sociale domein zou je moeten willen combineren?
 Wat doet de grootste GGZ organisatie op dit gebied? En wat zouden zij van u kunnen leren?
Het gaat niet om wat je weet, maar om wat je deelt.

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.