Op zoek naar vermaak met Data Science & AI

WED 15:30 - 16:15

Keynote

RTL, het grootste commerciƫle TV-bedrijf van Nederland, maakt in een dalende TV-markt een overgang naar een mediabedrijf waarbij een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers centraal staan. In dit praatje zal Daan uitleggen hoe wij data science en AI gebruiken om onze gebruikers te helpen de juiste content te vinden; van de meer dan een miljoen dagelijkse bezoekers van rtlnieuws.nl tot de 2 miljard keer dat onze video's zijn bekeken in 2017, waarvan veel bij het snel groeiende

  • Theme
    Data Science

    Organisaties beschikken al over extreem veel data. De grote uitdaging zit erin om met de beschikbare data waarde toe te voegen aan een proces of klanttraject. Data science is daarvoor uitstekend geschikt. Finance en het voorspellen van consumentenbehoeften zijn twee gebieden waarop data science effectief is toe te passen. De investering loont sowieso, want beschikt een organisatie over meer inzicht, dan zijn ook slimmere keuzes te maken. Het thema data science neemt precies hierom een steeds prominentere rol in tijdens de Big Data Expo.