Optimaliseer het winkelaanbod voor je klant met data science

12:10 - 12:40

This is a 2019 presentation

Gall & Gall is met meer dan 600 winkels marktleider op het gebied van drank- en wijnhandel in Nederland. Maar terwijl Beerenburg vooral in Friesland populair is, Grolsch uit het oosten komt en Amsterdam graag aan de Gin-Tonic zit, ziet elke Gall & Gall winkel er eigenlijk hetzelfde uit. Hoe mooi zou het zijn als Gall & Gall het assortiment van de winkel kan aanpassen naar de wensen en behoeften van de klant? Gall & Gall zet de volgende stap naar een persoonlijk en relevant winkelaanbod voor al haar klanten door winkelsegmenten te introduceren.

Maar hoe krijg je uit miljoenen transactieregels bruikbare inzichten over verschillen tussen Gall & Gall winkels? Welke data engineering en data science technieken zet je hiervoor in? Hoe krijg je in de beschikbare tijd bruikbare inzichten boven water? En misschien nog het belangrijkste; hoe zorg je ervoor dat de inzichten niet het eindpunt zijn maar ook concreet toegepast worden in de praktijk?

In 30 minuten beantwoorden we deze vragen en meer! Wij laten je zien hoe je in dit clustering project van vragen naar inzichten, en van inzichten naar concrete toepassingen gaat.

  • Theme
    Data Science

    De impact van Data Science op onze business is enorm. Het ontsluiten van gestructureerde en ongestructureerde data door (zelf)lerende modellen vindt toepassing binnen allerlei bedrijven. Het oplossen van grote vraagstukken zoals: 'Hoe kan ik mijn klanten persoonlijker benadrukken met onze e-mailcampagnes?' of 'Kunnen we de hoeveleheid fraudegevallen bij aanvragen terugdringen?' gaat steeds sneller en effectiever door het gebruik van deze voorspellende toepassingen. Data Science helpt om continue waardevolle resultaten te behalen en te innoveren.