Real-time Media Monitoring en Analyse door ongestructureerde data om te zetten naar kennis

WED 15:45 - 16:15

This is a 2018 presentation

Auxipress analyseert media bronnen om klanten informatie te geven over de perceptie van hun merk in hun vakgebied, de pers en de sociale media

Deze grote hoeveelheid aan (vooral) ongestructureerde gegevens (tekst) moeten omgezet worden alvorens bruikbaar te zijn voor verdere analyse. De toepassing die daarvoor ontwikkeld werd is gebaseerd op een aantal fundamenten:

  • Een instroom van media teksten uit alle mogelijke bronnen
  • Het verwerken van teksten in bruikbare concepten gebruik makend van een NLP toolbox
  • Het beheren van een uitgebreide dictionary die categorisatie toelaat naar alle mogelijke relevante onderwerpen van algemeen naar specifiek

Deze use case bespreekt de uitdagingen, oplossingen en toekomstvisie van deze onderneming. http://www.auxipress.be/nl/media-monitoring-leader

Bekijk ook: https://www.youtube.com/watch?v=r8KvvdA0AP0

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door InterSystems.

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.