Real-time Media Monitoring en Analyse door ongestructureerde data om te zetten naar kennis

WED 15:45 - 16:15

Lecture hall 5

Auxipress analyseert media bronnen om klanten informatie te geven over de perceptie van hun merk in hun vakgebied, de pers en de sociale media

Deze grote hoeveelheid aan (vooral) ongestructureerde gegevens (tekst) moeten omgezet worden alvorens bruikbaar te zijn voor verdere analyse. De toepassing die daarvoor ontwikkeld werd is gebaseerd op een aantal fundamenten:

  • Een instroom van media teksten uit alle mogelijke bronnen
  • Het verwerken van teksten in bruikbare concepten gebruik makend van een NLP toolbox
  • Het beheren van een uitgebreide dictionary die categorisatie toelaat naar alle mogelijke relevante onderwerpen van algemeen naar specifiek

Deze use case bespreekt de uitdagingen, oplossingen en toekomstvisie van deze onderneming. http://www.auxipress.be/nl/media-monitoring-leader

Bekijk ook: https://www.youtube.com/watch?v=r8KvvdA0AP0

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door InterSystems.

  • Theme
    Analytics

    Big data zijn onmisbaar, het is de basis voor vrijwel elke beslissing binnen een modern bedrijf. Toch draait het uiteindelijk om het effectief analyseren van alle verzamelde data. Deze analyses tonen nog regelmatig heel verrassende resultaten. Pakt een onderneming de handschoen op om deze resultaten iets minder verrassend te maken, dan ontstaan er enorme businesskansen. Binnen het thema analytics zijn er diverse presentaties die inzicht geven in de mogelijkheden van analytics.