A recipe for generating impact with Advanced Analytics

WED 13:00 - 13:45

Keynote

VodafoneZiggo is building a leading Advanced Analytics capability to turn the huge amounts of data that is collected on a daily basis into concrete value and impact. In our talk we will describe the way in which we organised and positioned the Advanced Analytics team within the organization to create maximum impact. We will address the different roles in the team (both data scientists and engineers) and how they work together with the business to solve challenging business problems. Along the way we will also describe a number of high impact use cases the team is currently working on along with the challenges we are facing to bring these to success. 

  • Theme
    Data Science

    Organisaties beschikken al over extreem veel data. De grote uitdaging zit erin om met de beschikbare data waarde toe te voegen aan een proces of klanttraject. Data science is daarvoor uitstekend geschikt. Finance en het voorspellen van consumentenbehoeften zijn twee gebieden waarop data science effectief is toe te passen. De investering loont sowieso, want beschikt een organisatie over meer inzicht, dan zijn ook slimmere keuzes te maken. Het thema data science neemt precies hierom een steeds prominentere rol in tijdens de Big Data Expo.