Retailen met Data Science en doelgroepprofielen: een recept voor succes!

WED 10:30 - 11:00

Lecture hall 2

Bij Profile ‘de Fietsspecialist en Bike Totaal winkels (Winkelformules van de Dynamo Retail Group) worden verborgen kansen voor omzetgroei gevonden voor iedere winkelondernemer met behulp van Data Science voor ieder verzorgingsgebied.  De presentatie licht toe hoe klant-, transactie- en assortiment data wordt gecombineerd met de GeoType segmentatie van EDM. Dit met als doel ondernemers te helpen bij doelgroepbepaling en optimalisatie van het assortiment.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door EDM.

  • Theme
    Analytics

    Big data zijn onmisbaar, het is de basis voor vrijwel elke beslissing binnen een modern bedrijf. Toch draait het uiteindelijk om het effectief analyseren van alle verzamelde data. Deze analyses tonen nog regelmatig heel verrassende resultaten. Pakt een onderneming de handschoen op om deze resultaten iets minder verrassend te maken, dan ontstaan er enorme businesskansen. Binnen het thema analytics zijn er diverse presentaties die inzicht geven in de mogelijkheden van analytics.