Auteur: Big Data Expo

Big Data Expo: al jarenlang een succes voor Tableau

Na het succes van voorgaande jaren, is er één ding dat zeker is voor Tableau: ook in 2019 is de Big Data Expo hét event op het gebied van data.  Voor het 4e jaar op rij zal Tableau deelnemen aan de Big Data Expo op 18 en 19 september 2019. Elk jaar levert de beurs meer geïnteresseerde partijen op in de big data branche: zowel bezoekers als standhouders. Of dit nu gaat om het verzamelen van data of de verwerking ervan: op de Big Data Expo vind je het allemaal. Zo ook Tableau.

Internationaal bedrijf op luxueus data-event
Tableau is een internationale speler op het gebied van Data. Met het hoofdkantoor gevestigd in Seattle, VS en een Nederlandse vestiging in Amsterdam zijn zij gespecialiseerd in alles wat met data te maken heeft. Zelf noemen ze het een Visual Analytics platform: oftewel het visualiseren van de verkregen data. Ze helpen bedrijven data te verkrijgen en te begrijpen door het in beeld brengen wat er speelt in het bedrijf. We spraken met Christy Hillebrink:

“We zien de Big Data Expo als het belangrijkste event in onze branche. De BDE richt zich op alles wat met data te maken heeft. In de BeNeLux is geen enkel event zo specifiek gericht op data. Dat is precies waar wij ons met Tableau aan meten. Daarom is BDE voor ons zo waardevol” Aldus Hillebrink. Maar ook de luxe uitstraling van de Big Data Expo is waarom Tableau hier zo graag aanwezig wil zijn. “Alle grote spelers op de markt zijn hier aanwezig. Dit is uiteraard belangrijk voor onze bekendheid in de branche. Onze doelgroep loopt hier rond en hoe kunnen we deze nu beter bereiken dan direct contact op de beurs?”

De aanpak van Tableau
In 2019 zal Tableau voor het 4e jaar op rij aanwezig zijn op de Big Data Expo in Utrecht. Ook dit jaar ligt de focus op het binnenhalen van klanten. Om herkenbaar te zijn voor de doelgroep ligt er een plan van aanpak op de planken. Herkenbaar zijn, gave demo’s en een casestudy van een klant. Dit laatste is mogelijk als ambassadeur van BDE. Het doel van Tableau is om data te verzamelen van 10-20% van de ruim 5.000 bezoekers.
Hillebrink: “Onze doelgroep is al aanwezig op de Big Data Expo. Zelf hoeven we weinig te doen aan de werving van publiek. De organisatie van de BDE krijgt - zonder moeite - het juiste publiek op de juiste plek. Voor ons is aanwezig zijn op dé beurs op het gebied van data al genoeg om leads te verzamelen. Na afloop van de beurs neemt ons Insights Team contact op met de potentiële klanten en krijgen ze een aanbod voor een trial van Tableau. Uit voorgaande jaren blijkt dat onze aanpak nog steeds kwalitatieve leads oplevert.”

Succesvol event in de data branche
De komst van de Big Data Expo 5 jaar geleden was een goede zet. Er was behoefte aan kennisdeling op het gebied van data en Organisatie Groep Zuid speelde daar op het juiste moment op in. Dit levert een win-win situatie op voor alle partijen. Hillebrink: “Op BDE kun je perfect zien wat data kan opleveren in een bedrijf. Het laat zien hoe belangrijk het visualiseren van data is, niet per se met Tableau. Iedereen die werkt met data moet dit event bezoeken. En het is nog leuk ook!”

“We zien de Big Data Expo als het belangrijkste event in onze branche. De BDE richt zich op alles wat met data te maken heeft. In de BeNeLux is geen enkel event zo specifiek gericht op data.

Tableau Interview Exposant Ambassadeur

Reactie toevoegen