Waardecreatie met behulp van data
Bier dat is gebrouwen op basis van AI of AI inzetten voor het identificeren van dieren. Het zijn slechts twee voorbeelden van waartoe AI in staat is. Aan de basis van AI staat uiteraard een enorme hoeveelheid data. Met behulp van een goede IT-infrastructuur en algoritmes is daarmee tot kunstmatige intelligentie te komen die beslissingen neemt. Op e-commerce vlak zijn er ook veel voorbeelden, waarbij algoritmes in staat zijn om patronen te herkennen en op basis daarvan suggesties te doen of content aan te passen aan bezoekers. Daarmee zijn onder andere verkopen te stimuleren. Feilloos is AI nog niet, maar de ontwikkeling gaat zo hard dat bijblijven noodzakelijk is. Dat kan op de Big Data Expo uitstekend, bezoek een van de vele presentaties en laat u bijpraten!
Lezingen met dit thema
Specifiek binnen het thema is er een aantal presentaties waar sprekers ingaan op de mogelijkheden. Zie hier een greep uit het lezingenprogramma.
14 september
‘De inspecteur van de toekomst is een sensor’: Hoe AI de haven van Rotterdam helpt assets te inspecterenTim de KlijnMachine Learning Engineer |
Modern Data Science practice: Machine Learning - the only expertise you needAlexey ChaplyginChief Technology and Product Officer |
Kunst en kunstmatige intelligentie: hoe gaat dat samen?Martijn PronkHead of Digital
|
15 september
Journey to the cloud: Best practices for Data and AI Scaling within EnterpriseDaan van den OeverDirector Machine Learning at KLM Royal Dutch Airlines |
Data Driven Sales at Randstad - Increasing sales effectiveness with Artificial Intelligence | ML6 Customer Case StudyMar KesslerGlobal VP, Digital Strategy & Innovation |
Hoe VodafoneZiggo AI inzet om de klantervaring te verbeterenMichiel van RijthovenLead Data Scientist
|