Artificial Intelligence

Waardecreatie met behulp van data

 

Bier dat is gebrouwen op basis van AI of AI inzetten voor het identificeren van dieren. Het zijn slechts twee voorbeelden van waartoe AI in staat is. Aan de basis van AI staat uiteraard een enorme hoeveelheid data. Met behulp van een goede IT-infrastructuur en algoritmes is daarmee tot kunstmatige intelligentie te komen die beslissingen neemt. Op e-commerce vlak zijn er ook veel voorbeelden, waarbij algoritmes in staat zijn om patronen te herkennen en op basis daarvan suggesties te doen of content aan te passen aan bezoekers. Daarmee zijn onder andere verkopen te stimuleren. Feilloos is AI nog niet, maar de ontwikkeling gaat zo hard dat bijblijven noodzakelijk is. Dat kan op de Big Data Expo uitstekend, bezoek een van de vele presentaties en laat u bijpraten! 

 

Lezingen met dit thema

Specifiek binnen het thema is er een aantal presentaties waar sprekers ingaan op de mogelijkheden. Zie hier een greep uit het lezingenprogramma.

 

14 september

‘De inspecteur van de toekomst is een sensor’: Hoe AI de haven van Rotterdam helpt assets te inspecteren

Dataworks

Tim de Klijn

Machine Learning Engineer

 

Modern Data Science practice: Machine Learning - the only expertise you need

Expondo

Alexey Chaplygin

Chief Technology and Product Officer

 

Kunst en kunstmatige intelligentie: hoe gaat dat samen?

Van Gogh

Martijn Pronk

Head of Digital

 

 

15 september

Journey to the cloud: Best practices for Data and AI Scaling within Enterprise

KLM

Daan van den Oever

Director Machine Learning at KLM Royal Dutch Airlines

 

Data Driven Sales at Randstad - Increasing sales effectiveness with Artificial Intelligence | ML6 Customer Case Study

Randstad

Mar Kessler

Global VP, Digital Strategy & Innovation

 

Hoe VodafoneZiggo AI inzet om de klantervaring te verbeteren

Vodafone

Michiel van Rijthoven

Lead Data Scientist

 

 

Bekijk de presentaties over dit thema