De Dataloog @ Data Insights Conference - bol.com

Self-Service Analytics bij Bol.com

 

In deze De Dataloog Special tijdens de Data Insights Conference schoof Sacha Roggeveen aan bij Tim Waijers

Over deze aflevering

In deze aflevering schuiven Sacha Roggeveen – Head of Data & Analytics bol.com en Tim Waijers – Head of Sales GoDataDriven aan bij hosts Lex Knape en Walter van der Scheer.

Sacha geeft inzicht in de manier waarop datagedreven besluitvorming cruciale inzichten kan geven voor innovatie, business agility en groei. Sacha en Tim belichten welke uitdagingen organisaties ervan weerhouden om data optimaal te benutten. Samenwerken en kennis van data spelen een essentiële rol. Ook vertellen ze hoe bol.com datademocratisering laat werken: het proces waarbij data voor iedereen beschikbaar komt, zonder dat je hiervoor een data-expert hoeft te zijn.

Luister naar deze aflevering van De Dataloog en krijg inzicht in de manier waarop data platformen en een modern data landschap bijdragen aan het toegankelijk maken van data, wat ‘self-service’ analytics inhoudt, en welke vaardigheden en innovatieve tools het gebruik van data mogelijk maken voor mensen zonder achtergrond in IT of data.

Over bol.com

Bol.com is de winkel van ons allemaal met ruim 13 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 38 miljoen artikelen. Meer dan 60 procent van dat aanbod wordt inmiddels ingevuld door onze verkooppartners. En dat zijn er inmiddels 48.000! Samen met lokale ondernemers bieden ze via hun platform een ruim aanbod van kwalitatief hoogwaardige artikelen tegen een goede prijs met de beste service. En dat zorgt voor tevreden en loyale klanten.

De 22 jaar aan e-commerce kennis delen ze graag met onze partners. Dat doen ze onder andere door verkoopkansen te delen, nieuwe diensten te ontwikkelen, promotiemogelijkheden aan te bieden en oplossingen te organiseren via diensten van derden. En bovenal staan ze klaar met persoonlijke service en adviezen. Alles om partners te helpen de groei van hun onderneming te versnellen! Data speelt een grote rol in dit proces, het is een meetinstrument om te zien of bepaalde acties zin hebben en het maakt alles heel transparant. Daarom zijn er tal van medewerkers die dagelijks bezig zijn om bol.com-partners zoveel mogelijk nuttige data te verschaffen.