5 steps to master high level Marketing performance with dashboards

WOE 12:10 - 12:40

Lezingenzaal 6

Tableau

Dentsu Aegis Network needed to master the vital rhythm of Marketing Performance of several clients. The “Heartbeat” dashboard concept answered their business questions with statistics and modern visual analytics techniques - unlocking the full potential of 5 common dashboard features.

This framework was successfully applied to retailer data from different industries, from eyewear to groceries. Ingrid Pino and Lisette Hagenaars, from Dentsu Aegis Network Netherlands, will share the learnings from the “Heartbeat” dashboard: a practical tool to understand the effect of each media KPI on the others. The session will explore how visualizing data can make it easier to interpret complex marketing and data analysis concepts.

This lecture is made possible by Tableau.

  • Thema
    Analytics

    Big data zijn onmisbaar, het is de basis voor vrijwel elke beslissing binnen een modern bedrijf. Toch draait het uiteindelijk om het effectief analyseren van alle verzamelde data. Deze analyses tonen nog regelmatig heel verrassende resultaten. Pakt een onderneming de handschoen op om deze resultaten iets minder verrassend te maken, dan ontstaan er enorme businesskansen. Binnen het thema analytics zijn er diverse presentaties die inzicht geven in de mogelijkheden van analytics.

    Bezoekersdoelgroep
    Gebruik maken van data

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: gebruik maken van data, zoals o.a.; marketing medewerkers en analisten.