Adform Case Study - Tackling AdTech’s Big Data Challenges

WOE 16:15 - 16:45

Zaal 2

Vertica

There are few industries that generate larger data volumes than in AdTech. To enable advertisers and media owners to optimize their strategies, Adform’s AdTech platform handles 5 million transaction requests each second, generating 60 billion daily events, and creating more than 30 TB of new data every day. The AdTech leader relies on Vertica to process more than 500,000 requests daily, with a response time of less than 0.5s for 95% of ad-hoc analytics requests. Join this session to learn how you can prepare for a future of massive data volume growth for analytics and understand Adform’s future plans to accommodate even more growth.

  • Thema
    Analytics

    Big data zijn onmisbaar, het is de basis voor vrijwel elke beslissing binnen een modern bedrijf. Toch draait het uiteindelijk om het effectief analyseren van alle verzamelde data. Deze analyses tonen nog regelmatig heel verrassende resultaten. Pakt een onderneming de handschoen op om deze resultaten iets minder verrassend te maken, dan ontstaan er enorme businesskansen. Binnen het thema analytics zijn er diverse presentaties die inzicht geven in de mogelijkheden van analytics.