ADVANCED ANALYTICS FOR CLASSIFIEDS – WHY DO WE NEED IT?

10:30 - 11:00

Dit is een presentatie van 2017

Every day millions of people are using the trading platforms of the eBay Classifieds Group. Sites such as Marktplaats connect the right buyers and sellers. Relevance therefore is of the utmost importance creating the best user experience and resulting in more successful connections.


In this constant process data science assists us in understanding patterns of user behavior, helping eCG to create the right connections and improve the success of our clients.

What can be learned from the behavior of all these people? How can learnings be put to work to solve a wide spectrum of data challenges - showing you only relevant results, creating more successful connections and preventing fraud?
Why classifieds platforms do really need to carry out advanced analytics and how to organize it in a proper way?

Data scientist Dmitry Kamyshenkov will share his insights on scalable data science, illustrated by recent projects Dmitry and his team have been working.
 

This lecture is made possible by GoDataDriven.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.