Better data science with server side tracking
DON 11:15 - 11:45
Zaal 5
Understanding your customer is essential for any major e-commerce player and Data Science plays an important role in doing so. In this presentation we highlight how Sunweb uses Machine Learning to predict the conversion probability of a website visitor and how this is used for retargeting purposes. Recently, the value of using the model has decreased by the rise of Intelligent Tracking Prevention (ITP) and the new cookie legislation. We argue, that Server Side Tracking helps us get around most of the data issues and returns the Machine Learning model to its former value and beyond.
Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Meld je gratis aan voor de Big Data Expo op 14 & 15 september 2022 in Jaarbeurs Utrecht.
-
Thema
Analytics
Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.