BIG DATA: LEUKER EN MAKKELIJKER KUNNEN WE HET WEL MAKEN

WOE 13:30 - 14:00

Dit is een presentatie van 2017

Data is het kompas voor digitale transformatie en hoe je meer kunt bereiken. Koplopers op gebied van data en Artificial Intelligence realiseren bijvoorbeeld bijna twee keer zoveel marge als achterblijvers. Deze koplopers hebben zich ontwikkeld op vijf capaciteiten, die vaak bij verschillende organisatieonderdelen liggen. En bovendien hebben ze bruggen kunnen slaan tussen beslissers, eindgebruikers, technici, analisten en wetenschappers. Welke lessen kunnen we hieruit leren en hoe kun je Big Data toch zo leuk en makkelijk mogelijk maken?

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.