Build & facilitate platform/community to understand end-consumers

15:10 - 15:40

Dit is een presentatie van 2019

Build & facilitate platform/community to understand end-consumers

Shimano Europe heeft  een aantal jaar geleden ingezet op data driven werken. Daartoe is samen met ALTEN Nederland een roadmap opgesteld door ICT (BI) en de business. Met als doel te transformeren van een productgerichte organisatie, met een sterk dealernetwerk (BtoB), naar een consumentgerichte (BtoC) organisatie. Als productgerichte organisatie beginnen we meer en meer de waarde en het belang van data in te zien voor deze transitie. Daarvoor heeft Shimano met het opzetten van een dataplatform, powered by Azure, het fundament gelegd voor de toekomst.

Een van onze recente projecten op het gebied van social media, de fishing app, is een stap in die richting om een beter en sneller beeld te krijgen van het gebruik van onze producten. Het is tevens een manier om in contact te komen met de consument zelf. Vragen als hoe kun je deze data volgens de AVG compliant verwerken en hoe kun je deze dat data realtime verwerken, komen daarbij aan de orde.

Op het gebied van realtime data lopen ook een aantal andere initiatieven waar devices rechtstreeks connecteren met het platform en de data realtime verwerkt kan worden. Zo kan in predictive maintenance(service) worden voorzien richting de dealer en de consument.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door ALTEN Nederland.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.

    Bezoekersdoelgroep
    Verantwoordelijk zijn voor een niet data gerelateerd team

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: verantwoordelijk zijn voor een niet data gerelateerd team, zoals o.a.; marketing managers en teamleiders.