Build & facilitate platform/community to understand end-consumers

DON 15:10 - 15:40

Lezingenzaal 7

ALTEN Nederland

Shimano Europe heeft  een aantal jaar geleden ingezet op data driven werken. Daartoe is samen met ALTEN Nederland een roadmap opgesteld door ICT (BI) en de business. Met als doel te transformeren van een productgerichte organisatie, met een sterk dealernetwerk (BtoB), naar een consumentgerichte (BtoC) organisatie. Als productgerichte organisatie beginnen we meer en meer de waarde en het belang van data in te zien voor deze transitie. Daarvoor heeft Shimano met het opzetten van een dataplatform, powered by Azure, het fundament gelegd voor de toekomst.

Een van onze recente projecten op het gebied van social media, de fishing app, is een stap in die richting om een beter en sneller beeld te krijgen van het gebruik van onze producten. Het is tevens een manier om in contact te komen met de consument zelf. Vragen als hoe kun je deze data volgens de AVG compliant verwerken en hoe kun je deze dat data realtime verwerken, komen daarbij aan de orde.

Op het gebied van realtime data lopen ook een aantal andere initiatieven waar devices rechtstreeks connecteren met het platform en de data realtime verwerkt kan worden. Zo kan in predictive maintenance(service) worden voorzien richting de dealer en de consument.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door ALTEN Nederland.

  • Thema
    Digital Innovation

    Voor retailers is het een tijdperk waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends verdringen zich om een plek in de spotlight, maar ondertussen dienen retailers zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Het thema Digital Innovation, één van de onderwerpen tijdens het programma van de Big Data Expo, is misschien wel actueler dan ooit.

    Bezoekersdoelgroep
    Verantwoordelijk zijn voor een niet data gerelateerd team

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: verantwoordelijk zijn voor een niet data gerelateerd team, zoals o.a.; marketing managers en teamleiders.