Data Maturity: Van data naar waardevolle informatie

DON 10:30 - 11:00

Zaal 1

Twentynext


In bijna elke sector is het creëren van waardevolle informatie, vanuit een datalandschap, onderdeel geworden van de dagelijkse praktijk. Het niveau waarop de organisatie zich bevindt, bepaalt hoeveel waardevolle informatie er daadwerkelijk gerealiseerd kan worden en in welke vorm.
Het uitwerken van een datastrategie met ambities en doelstellingen is een goed startpunt, maar toch wordt het vaak als lastig ervaren om deze te realiseren. De wijze waarop en met welke snelheid data kan bijdragen aan de strategische doelstellingen van de organisatie heeft een sterke relatie met de volwassenheid van de organisatie zelf. In deze volwassenheid vindt men vaak de kansen en beperkingen ten aanzien van de realisatie van de datastrategie.
Graag neem ik u in deze presentatie mee in de relatie tussen de organisatiefactoren en de ambities ten aanzien van het realiseren van meer en innovatieve waardevolle informatie!

  • Thema
    Data Science

    De impact van Data Science op onze business is enorm. Het ontsluiten van gestructureerde en ongestructureerde data door (zelf)lerende modellen vindt toepassing binnen allerlei bedrijven. Het oplossen van grote vraagstukken zoals: 'Hoe kan ik mijn klanten persoonlijker benadrukken met onze e-mailcampagnes?' of 'Kunnen we de hoeveleheid fraudegevallen bij aanvragen terugdringen?' gaat steeds sneller en effectiever door het gebruik van deze voorspellende toepassingen. Data Science helpt om continue waardevolle resultaten te behalen en te innoveren.