Data ter discussie: creëer jouw optimum binnen complexere dataverzameling en veeleisende regelgeving

WOE 14:45 - 15:15

Dit is een presentatie van 2022

Traffic Builders

Gebruik van data binnen digital marketing staat steeds meer ter discussie. De cookieless era is in aantocht, er komt een mogelijk verbod op Google Analytics in Italië en Frankrijk en ook in Nederland en andere Europese landen wordt het gebruik van Google Analytics onder de loep genomen.

Dit alles is onderdeel van een trend waarbij de consument zich steeds bewuster wordt van wat zijn of haar data waard is. Deze trend dwingt organisaties om anders na te denken over marketingdata en de data-uitdagingen die daarbij komen kijken.

De consument vraagt enerzijds om meer transparantie maar klikt anderzijds wel zonder problemen op een cookiebar. Als marketeer wil je een optimum creëren waarbij je zoveel mogelijk bruikbare data verzamelt en deze ‘goed’ gebruikt. Maar wat is goed en hoe kun je transparanter zijn over je dataverzameling? Wat begon met de GDPR (AVG) gaat nu verder met nieuwe data-uitdagingen. Zo wordt Universal Analytics vervangen voor Google Analytics 4 en moeten we nadenken over oplossingen zoals server side tagging in het kader van de cookieless era.

Het zijn slecht enkele voorbeelden. Maar alles bij elkaar zijn het grote verschuivingen die complexe vraagstukken met zich meebrengen. Vraagstukken die constant in beweging zijn door nieuwe regelgeving. Hoe neem je het heft in handen als organisatie? Wat kan wel en niet? Het Growth & Tech Team van marketingbureau Traffic Builders is dagelijks met diverse innovaties in de weer om zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven op deze vragen. Binnen het team werkt Data Innovator Tije Vlam aan diverse data-oplossingen voor internationale opdrachtgevers. In deze keynote vertelt hij meer over wat data waard is en hoe je het op de juiste manier gebruikt.

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Meld je gratis aan voor de Big Data Expo op 14 & 15 september 2022 in Jaarbeurs Utrecht.

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.