De rol v/h Customer Data Platform bij het continu scoren van Customer Insights

WOE 14:15 - 14:45

Dit is een presentatie van 2018

Voor organisaties in Finance, Utilities en Entertainment is klantenbinding van groot belang. Om die reden willen deze organisaties hun (potentiele) klanten de “Next-Best Experience” bieden middels een Customer Data Platform (CDP).

Door het toepassen van technieken zoals Advanced Analytics, Machine Learning en AI stelt een CDP een organisatie in staat om haar klanten continue die beste klantenervaring te bieden. Tijdens deze presentatie krijg je een introductie in de wereld van Customer Data Platforms en de rol van Big Data hierin.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Information Builders.

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.