Digitale Communicatie tussen Wal en Schip

WOE 13:30 - 14:00

Lezingenzaal 7

Information Builders

International Car Operators (ICO) is wereldleider in voertuigtransport, opererend vanuit de haven van Zeebrugge. ICO verwerkt 2.6 miljoen voertuigen per jaar via een vloot van 3.000 schepen.

Eén van de belangrijkste transportroutes van en naar het Verenigd Koninkrijk loopt via Zeebrugge, waar men zich dus nadrukkelijk voorbereid op BREXIT. Om de verwachte administratieve last het hoofd te bieden, is (digitale) communicatie cruciaal. Vertraging van de fysieke stroom heeft grote (economische) gevolgen. Vanuit deze gedachte is een nieuw initiatief ontstaan; RX/Seaport’s BREXIT Gateway. 

‘Elke auto die naar of door Europa komt, moet op maat worden geconfigureerd en de administratie hiervan gebeurt elektronisch via EDI en Web Services. De inzet van iWay Service Manager zorgt voor de optimale time-to-market die onze klanten nodig hebben.’

ICO beschrijft hun integratie laag als een ‘continu gesprek’ tussen deelnemers aan de toeleveringsketen, inclusief bestellingen voor auto's, onderdelen die moeten worden geïnstalleerd, transportdetails en vele andere typen elektronische berichten tussen fabrikanten, rederijen en dealers. Het aantal digitale berichten ligt rond de 100 miljoen B2B-berichten per jaar, uitgewisseld tussen ongeveer 150 handelspartners.

Alain Guillemyn (GM, CIO) vertelt hoe de grote hoeveelheid logistieke processen efficiënt verlopen door slim toepassen van digitale communicatie, zowel intern als met trading partners.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Information Builders.

  • Thema
    Digital Innovation

    Voor retailers is het een tijdperk waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends verdringen zich om een plek in de spotlight, maar ondertussen dienen retailers zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Het thema Digital Innovation, één van de onderwerpen tijdens het programma van de Big Data Expo, is misschien wel actueler dan ooit.