Gemaakte missers en overwinningen in het verzamelen van user (sensor) data en wat jij hier aan hebt

DON 15:10 - 15:40

Lezingenzaal 1

Afgelopen jaren hebben wij als No Worries Company een app ontwikkeld voor veteranen om mentale veranderingen te signaleren veroorzaakt door PTSS of andere mentale klachten. Ons doel is om dit zoveel mogelijk geautomatiseerd te signaleren met zo min mogelijk user input, en tegelijkertijd ieders privacy te respecteren volgens de AVG richtlijnen. Dit bleek lastiger dan in eerste instantie gedacht. Tijdens ons verhaal nemen we je mee in gemaakte fouten, grote overwinningen, wat handiger kon, waarom privacy zo belangrijk is, en besparen we je tijd mocht je ooit iets met (smart) data of app ontwikkeling gaan doen.

  • Thema
    Digital Innovation

    Voor retailers is het een tijdperk waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends verdringen zich om een plek in de spotlight, maar ondertussen dienen retailers zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Het thema Digital Innovation, één van de onderwerpen tijdens het programma van de Big Data Expo, is misschien wel actueler dan ooit.

    Bezoekersdoelgroep
    Verantwoordelijk zijn voor een data team

    Deze lezing gaat concreet in op de techniek en het gebruik van data. Er wordt uitgelegd hoe bepaalde dingen aangepakt en wat daarvoor gebruikt is. Hierbij gaat de spreker de diepte in en geeft deze specifieke feiten, inzichten, advies en tactieken op hoog niveau.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: verantwoordelijk zijn voor een data team, zoals o.a.; manager data science en product owner.