Gemaakte missers en overwinningen in het verzamelen van user (sensor) data en wat jij hier aan hebt

15:10 - 15:40

Dit is een presentatie van 2019

Afgelopen jaren hebben wij als No Worries Company een app ontwikkeld voor veteranen om mentale veranderingen te signaleren veroorzaakt door PTSS of andere mentale klachten. Ons doel is om dit zoveel mogelijk geautomatiseerd te signaleren met zo min mogelijk user input, en tegelijkertijd ieders privacy te respecteren volgens de AVG richtlijnen. Dit bleek lastiger dan in eerste instantie gedacht. Tijdens ons verhaal nemen we je mee in gemaakte fouten, grote overwinningen, wat handiger kon, waarom privacy zo belangrijk is, en besparen we je tijd mocht je ooit iets met (smart) data of app ontwikkeling gaan doen.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.

    Bezoekersdoelgroep
    Verantwoordelijk zijn voor een data team

    Deze lezing gaat concreet in op de techniek en het gebruik van data. Er wordt uitgelegd hoe bepaalde dingen aangepakt en wat daarvoor gebruikt is. Hierbij gaat de spreker de diepte in en geeft deze specifieke feiten, inzichten, advies en tactieken op hoog niveau.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: verantwoordelijk zijn voor een data team, zoals o.a.; manager data science en product owner.