Hoe CB de nauwkeurigheid van hun logistieke planning met 80% heeft verhoogd door inzet van predictive analytics

15:10 - 15:40

Dit is een presentatie van 2019

Mediaan

Vandaag besteld, morgen in huis. Het is voor CB een grote uitdaging om die duizenden bestellingen - de laatste komen binnen om 23.00 uur - de dag erna op tijd te bezorgen met de meest geschikte vervoerder. Dat vereist niet alleen slim en efficiënt plannen, maar ook weten hoe om te gaan met onzekerheden en twijfels.

Het doel van CB was een duidelijk antwoord krijgen op de vraag: Bij welke klanten verwachten we morgen hoeveel volume af te leveren? Met behulp van zelflerende algoritmes heeft Mediaan een model ontwikkeld waarmee CB op basis van hun historische orderdata betrouwbare antwoorden krijgt.

Wil jij weten hoe we dit machine learning model hebben ontwikkeld én tegen welke uitdagingen we aanliepen om het model in productie te zetten? Bezoek dan zeker onze presentatie op de Big Data Expo!

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Mediaan.

  • Thema
    Artificial Intelligence

    Bier dat is gebrouwen op basis van AI of AI inzetten voor het identificeren van dieren. Het zijn slechts twee voorbeelden van waartoe AI in staat is. Aan de basis van AI staat uiteraard een enorme hoeveelheid data. Met behulp van een goede IT-infrastructuur en algoritmes is daarmee tot kunstmatige intelligentie te komen die beslissingen neemt. Op e-commerce vlak zijn er ook veel voorbeelden, waarbij algoritmes in staat zijn om patronen te herkennen en op basis daarvan suggesties te doen of content aan te passen aan bezoekers. Daarmee zijn onder andere verkopen te stimuleren. Feilloos is AI nog niet, maar de ontwikkeling gaat zo hard dat bijblijven noodzakelijk is. Dat kan op de Big Data Expo uitstekend, bezoek een van de vele presentaties en laat u bijpraten!

    Bezoekersdoelgroep
    Gebruik maken van data

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: gebruik maken van data, zoals o.a.; marketing medewerkers en analisten.