Hoe machine learning 70 miljoen passagiers snel en veilig door Schiphol loodst

WOE 15:10 - 15:40

Dit is een presentatie van 2019

Xebia Data

Met meer dan 70 miljoen passagiers is Schiphol een van de drukste luchthavens van Europa. Om iedere dag zo soepel mogelijk te laten verlopen is het van essentieel belang om een goed inzicht te hebben in deze passagiersstromen op de luchthaven. In deze presentatie zullen Tobias Dekker en Floris Hoogenboom u inzicht geven in het passagiersproces op Schiphol en hierbij inzoomen op het gebruik van data in het zo optimaal mogelijk laten verlopen van het vertrek process.

Om dit te kunnen doen wordt binnen Schiphol gebruik gemaakt van meerdere modellen die samen werken. Zo maakt Schiphol al geruime tijd van tevoren een voorspelling voor het aantal passagiers per vlucht en wordt een voorspelling gemaakt voor het aankomstpatroon van iedere vlucht. Samen worden deze modellen ingezet om een goede voorspelling te kunnen maken van de drukte in de terminal. We zullen dieper ingaan op deze modellen, laten zien welke data er gebruikt wordt en hoe deze modellen de operatie helpen.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door GoDataDriven.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.

    Bezoekersdoelgroep
    Gebruik maken van data

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: gebruik maken van data, zoals o.a.; marketing medewerkers en analisten.