Hoe PostNL machine learning inzet voor een gepersonaliseerde online ervaring

WOE 10:30 - 11:00

Dit is een presentatie van 2019

In 2015 begon PostNL met het personaliseren van de website voor bezoekers. Het doel: niet één website voor iedereen, maar iedereen z'n eigen PostNL website. Door bezoekers te helpen met een gepersonaliseerde website krijgen ze relevantere content, vinden ze sneller wat ze zoeken en zijn bezoekers meer tevreden over de website. Al snel werden de eerste goede resultaten zichtbaar en tegelijkertijd kwam ook het besef dat het echt schaalbaar inzetten van gepersonaliseerde content alleen kan door slimme modellen te gebruiken.

Ben je benieuwd voor welke uitdagingen wij hebben gestaan en hoe we modellen inzetten om de website te personaliseren? Kom dan naar onze presentatie op de Big Data Expo!

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Riviq.

  • Thema
    Data Science

    De impact van Data Science op onze business is enorm. Het ontsluiten van gestructureerde en ongestructureerde data door (zelf)lerende modellen vindt toepassing binnen allerlei bedrijven. Het oplossen van grote vraagstukken zoals: 'Hoe kan ik mijn klanten persoonlijker benadrukken met onze e-mailcampagnes?' of 'Kunnen we de hoeveleheid fraudegevallen bij aanvragen terugdringen?' gaat steeds sneller en effectiever door het gebruik van deze voorspellende toepassingen. Data Science helpt om continue waardevolle resultaten te behalen en te innoveren.

    Bezoekersdoelgroep
    Data applicaties ontwikkelen

    Deze lezing gaat concreet in op de techniek en het gebruik van data. Er wordt uitgelegd hoe bepaalde dingen aangepakt en wat daarvoor gebruikt is. Hierbij gaat de spreker de diepte in en geeft deze specifieke feiten, inzichten, advies en tactieken op hoog niveau.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: data applicaties ontwikkelen, zoals o.a.; data engineers en data scientists.