MDM and Big Data in a GDPR World: Govern your data lake

11:15 - 11:45

Dit is een presentatie van 2018

In this presentation we are all looking at the promise of new technologies in AI, looking at robotics and the use of smart conversational systems involving into human-computer interaction patterns. Before presenting what new technology is tested at Rabobank we will walk you through the Data Delta. The disconnect between the data we have and the business problem we face is forcing us to create a solid data foundation where we move from data governance to data empowerment. We need to not only look at the data we have to govern, but look at the business problems to bridge the gap between data ingestion and usage.
 
Data governance, or the lack thereof, will be the primary success factor for these types of initiatives.

Following the data foundation we will switch to a Rabobank AI proof of concept where we look at human-computer interaction. We will look at the combinations of technologies that are tested to solve critical success factors, and see that having the right data in the right context at the right time is one of the critical parts to succeed in AI. This talk is supported by a robot called furhat which will be explained in the proof of concept, and is available for demo’s throughout the conference at the Jibes stand.

This lecture is made possible by IBM in in collaboration with Jibes.

  • Thema
    Security & privacy

    Ethiek raakt steeds meer verweven in de data-wereld waarbij een bewust afweging tussen privacy en het gebruik van data des te belangrijker is. Met de grote hoeveelheden data die omhanden zijn, neemt de kans dat er onrechtvaardigheden insluiten toe. Dit kan leiden tot meer dan alleen pijnlijke situaties, het kan zelfs schadelijk en strafbaar zijn voor een organisatie. Het is dan ook van van groot belang dat data-ethiek niet uit het oog wordt verloren. Daarnaast dienen organisaties zich te realiseren dat privacy en security er primair is voor het beschermen van de privacy (data!) van burgers. Dat neemt niet weg dat wie zijn zaakjes goed én tijdig op orde heeft, ook meer kansen zal krijgen. Immers, geeft een consument een website toestemming om gegevens inclusief voorkeuren op te slaan, dan kan de site ook beter inspelen op de wensen van de consument.