MEER GRIP OP OUTSOURCINGCONTRACTEN MET DATA DRIVEN CUSTOMER EXPERIENCE

15:45 - 16:15

Dit is een presentatie van 2017

Veel bedrijven doen het al, informatie verzamelen over de tevredenheid van klanten om dit vervolgens trots te delen met potentiele klanten en concurrenten. Heijmans en Centric zijn als eerste een outsourcing overeenkomst aangegaan waarbij de ouderwetse SLA overboord is gegooid en enkel wordt gestuurd op tevredenheid. Outsourcing contractueel op basis van 90% tevreden gebruiken in plaats van 90% uptime van systemen.

Om dit inzichtelijk te maken en de juiste sturing te kunnen geven zijn enkel de resultaten van enquêtes niet voldoende. Traditionele rapportages van SCOM, SCCM, AD, PRTG, Topdesk Servicenow, etc. geven niet de benodigde inzichten en je bent al snel zoekende in een overvloed aan data verspreid over verschillende bronnen.

Door koppelen van data krijg je inzicht in de processen en kun je deze verbeteren voor het bereiken van een hogere klanttevredenheid. Sebastiaan Boonstoppel en Marc Lelijveld vertellen en laten zien hoe organisaties dit kunnen realiseren