Met data het meest klantgerichte bedrijf worden. Hoe doe je dat?

WOE 15:45 - 16:30

Dit is een presentatie van 2022

In een hyper-competitieve markt, is Jumbo een bedrijf dat volledig is georganiseerd rondom de klant: ieder aspect in en rondom onze winkels speelt een belangrijke rol in de klantbeleving. Van vloerindeling tot assortiments-keuzes, van tijdige en volledige levering tot aan de openingstijden. Daarbij verwacht de klant ook een steeds verder gepersonaliseerde benadering. Qua propositie en communicatie, zowel online als offline.
Het vermogen om al deze beslissingen te kunnen optimaliseren voor de klant, heeft niet alleen impact op de organisatie, maar ook vergaande gevolgen voor hoe data verzameld, verwerkt en gebruikt wordt.

Tim en Wendell lichten toe hoe die data-transformatie gestart is binnen Jumbo, delen voorbeelden van verrassende inzichten die uit data naar voren komen en spreken over initiatieven die wel en niet goed werkten binnen Jumbo. Naast het delen van de belangrijkste lessen, gaan ze in op waar Jumbo momenteel staat in het gebruik van data en de visie op de toekomst van het gebruik van data binnen Jumbo.

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Meld je gratis aan voor de Big Data Expo op 14 & 15 september 2022 in Jaarbeurs Utrecht.

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.