Met data het meest klantgerichte bedrijf worden. Hoe doe je dat?

WOE 15:45 - 16:30

Keynote

In een hyper-competitieve markt, is Jumbo een bedrijf dat volledig is georganiseerd rondom de klant: ieder aspect in en rondom onze winkels speelt een belangrijke rol in de klantbeleving. Van vloerindeling tot assortiments-keuzes, van tijdige en volledige levering tot aan de openingstijden. Daarbij verwacht de klant ook een steeds verder gepersonaliseerde benadering. Qua propositie en communicatie, zowel online als offline.
Het vermogen om al deze beslissingen te kunnen optimaliseren voor de klant, heeft niet alleen impact op de organisatie, maar ook vergaande gevolgen voor hoe data verzameld, verwerkt en gebruikt wordt.

Tim en Wendell lichten toe hoe die data-transformatie gestart is binnen Jumbo, delen voorbeelden van verrassende inzichten die uit data naar voren komen en spreken over initiatieven die wel en niet goed werkten binnen Jumbo. Naast het delen van de belangrijkste lessen, gaan ze in op waar Jumbo momenteel staat in het gebruik van data en de visie op de toekomst van het gebruik van data binnen Jumbo.

  • Thema
    Analytics

    Big data zijn onmisbaar, het is de basis voor vrijwel elke beslissing binnen een modern bedrijf. Toch draait het uiteindelijk om het effectief analyseren van alle verzamelde data. Deze analyses tonen nog regelmatig heel verrassende resultaten. Pakt een onderneming de handschoen op om deze resultaten iets minder verrassend te maken, dan ontstaan er enorme businesskansen. Binnen het thema analytics zijn er diverse presentaties die inzicht geven in de mogelijkheden van analytics.