Op zoek naar vermaak met Data Science & AI

WOE 15:30 - 16:15

Dit is een presentatie van 2018

RTL, het grootste commerciële TV-bedrijf van Nederland, maakt in een dalende TV-markt een overgang naar een mediabedrijf waarbij een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers centraal staan. In dit praatje zal Daan uitleggen hoe wij data science en AI gebruiken om onze gebruikers te helpen de juiste content te vinden; van de meer dan een miljoen dagelijkse bezoekers van rtlnieuws.nl tot de 2 miljard keer dat onze video's zijn bekeken in 2017, waarvan veel bij het snel groeiende Videoland.

  • Thema
    Data Science

    De impact van Data Science op onze business is enorm. Het ontsluiten van gestructureerde en ongestructureerde data door (zelf)lerende modellen vindt toepassing binnen allerlei bedrijven. Het oplossen van grote vraagstukken zoals: 'Hoe kan ik mijn klanten persoonlijker benadrukken met onze e-mailcampagnes?' of 'Kunnen we de hoeveleheid fraudegevallen bij aanvragen terugdringen?' gaat steeds sneller en effectiever door het gebruik van deze voorspellende toepassingen. Data Science helpt om continue waardevolle resultaten te behalen en te innoveren.