The power of data: operations & advanced analytics to plug-in the efficiency at Podo

12:00 - 12:30

Dit is een presentatie van 2022

PUE

To gain competitive advantage from data assets requires an insight centered strategy that embeds analytics capabilities across the organization.
Acting on this strategy means developing the ability to apply a range of digital science tools—BI, machine learning, and AI analytics to being able to process and analyze data from multiple locations—on premises, across multiple clouds, or from a range of endpoints.

In this session you can discover the successful data strategy implemented by Podo, an electric and gas marketer based in Spain, and how PUE, as Data Partner, created an scalable data architecture with the minimum resources based on cloud that serves the whole company, and the data analytics & AI use cases developed to increase the customer experience as a competitive advantage.

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Meld je gratis aan voor de Big Data Expo op 14 & 15 september 2022 in Jaarbeurs Utrecht.

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.