RTL - A data-oriented Multimedia & entertainment Company

WOE 11:20 - 11:50

Lezingenzaal 3

Snowflake Inc.

RTL has transformed from a traditional TV broadcaster into a data driven multimedia company where data plays a key role in the day to day business. Besides television RTL over the recent years has expended its portfolio with online platforms like Videoland, RTLXL, Buienradar and more. These platforms provide RTL with valuable data which can be utilized for many different use-cases like personalized recommendations or optimizing ad-spend of which some will be demonstrated during the presentation. A state of the art data platform is required to drive all these use cases. During this presentation the architecture behind this platform will be explained.

This lecture is made possible by Snowflake Inc.

  • Thema
    Digital Innovation

    Voor retailers is het een tijdperk waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends verdringen zich om een plek in de spotlight, maar ondertussen dienen retailers zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Het thema Digital Innovation, één van de onderwerpen tijdens het programma van de Big Data Expo, is misschien wel actueler dan ooit.