RTL - A data-oriented Multimedia & entertainment Company

WOE 11:20 - 11:50

Dit is een presentatie van 2019

Snowflake

RTL has transformed from a traditional TV broadcaster into a data driven multimedia company where data plays a key role in the day to day business. Besides television RTL over the recent years has expended its portfolio with online platforms like Videoland, RTLXL, Buienradar and more. These platforms provide RTL with valuable data which can be utilized for many different use-cases like personalized recommendations or optimizing ad-spend of which some will be demonstrated during the presentation. A state of the art data platform is required to drive all these use cases. During this presentation the architecture behind this platform will be explained.

This lecture is made possible by Snowflake Inc.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.