Self-service & standaardisatie van Digital Analytics binnen de Rabobank

WOE 12:00 - 12:30

Zaal 5

Met het groeiende digitale landschap van de Rabobank en de focus op digitalisatie betekent het ook dat de vraag naar inzicht in hoe de klant zich beweegt toeneemt.

Inzicht welke alleen verworven kan worden met een solide implementatie van digitale data verzameling. Wat de voeding is voor de digital analytics en daarmee digitaal inzicht binnen de bank.

Het brede scala aan producten en teams wat de Rabobank rijk is brengt ook de nodige uitdagingen met zich mee in de diversiteit van de wens voor het verzamelen van inzichten.

Ik neem je mee in de reis waarop wij van een traditionele manier van implementeren van digital analytics naar self-service zijn gegaan middels de introductie van het Measurement Framework.

Een proces waarbij we hebben toegewerkt naar documentatie en oplossingen welke de rollen heeft omgedraaid. Waarbij we van kennis welke alleen gedragen wordt door een enkel team naar kennis welke gedragen kan worden door alle teams binnen de bank.

Door het in staat stellen van de product teams om zelf aan de slag te gaan met het verzamelen van digitale data is er een brug geslagen tussen twee werelden. Waarmee kennis van het product en het inzichtelijk maken van de prestatie van dit product een integraal onderdeel geworden is van de teams binnen de Rabobank.