TRUST IN BIG DATA AND ADVANCED ANALYTICS

15:00 - 15:30

Dit is een presentatie van 2017

Data and Analytics (D&A) holds the power to unlock untold business value. But first you need to trust what it is telling you. Our recent report shows that organizations do not fully trust their analytics. Just 38 percent have a high level of confidence in their customer insights. And only a third seem to trust the analytics they generate from their business operations. Yet the vast majority say these insights are critical to their business decision-making.


The result is that few organizations understand whether their D&A models are actually achieving what was intended. We believe that organizations must think about trusted analytics as a strategic way to sustainable bridge the gap between decision-makers, data scientists and customers, and deliver sustainable business results.
 

This lecture is made possible by Microsoft.

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.