MagnaVersum

Ambassadeur

MagnaVersum
“Men zegt wel eens dat data de nieuwe olie is. Maar net als met olie, moet ook data een proces van verandering en verrijking ondergaan voordat het bruikbaar is. De Big Data Expo is dé plaats om bedrijven en oplossingen te vinden die bij dat proces ondersteunen.” – Soekhram Gokoel - CEO MagnaVersum
 

Kennis
Het bedrijf dat Business Intelligence, Analytics en (Big) Data diensten aanbiedt, onder meer consultancy, adviestrajecten, trainingen en workshops, is sinds het tweede jaar van de Big Data Expo altijd standhouder geweest. Chief Business Officer (en tevens Docent Business Intelligence aan de Hogeschool van Amsterdam), Angelika Klidas, ziet het als een uitgelezen kans om te verbinden en kennis te delen. De Big Data Expo is hét kenniscentrum over alles omtrent data, gelijkgestemden ontmoeten elkaar hier. Wij delen onze expertise graag met anderen, dat zie je aan onze Academy, regelmatige (interne) kennissessies, of onze “Walk-In-Friday”. Het platform dat de Big Data Expo biedt is perfect om ons enthousiasme met een breed publiek te delen. Kennis is ook als liefde, door het te delen, vermenigvuldig je het.”

Veel te doen, maar niet overweldigend
De Big Data Expo biedt zoveel meer als ‘vendors’ die hun eigen tool(s) promoten. Het is werkelijk een samenkomst van vraag en aanbod. De vele informatieve (breakout) sessies die georganiseerd worden geven een gevarieerd beeld van de mogelijkheden die (big) data te bieden heeft. Het is een verzameling van succes verhalen, innovatieve toepassingen en de nieuwste mogelijkheden. De beurs biedt daarmee ruim voldoende inspiratie voor uw eigen onderneming. “Dat is het mooie aan deze beurs, het ene moment staan wij iemand te woord over een tool of mogelijkheid en het volgende moment volgt onze gesprekspartner een informatieve sessie.” vertelt Klidas, “Vaak zien wij mensen ook weer terug bij onze beursstand, voorzien van nieuwe informatie, inzichten en volop geïnteresseerd in de mogelijkheden. Het helpt ook dat de beurs van formaat is, maar niet gigantisch. Het blijft overzichtelijk en behapbaar voor de bezoekers”, vertelt Klidas.

Van A tot Z
De naam van de beurs doet wellicht denken dat het enkel over Big Data gaat, toch valt er veel meer dan dat te leren. Een verscheidenheid aan exposanten en lezingen zorgt voor een volledig afgedekt spectrum van het data landschap. Elke geïnteresseerde in data zal hier iets vinden wat zijn of haar interesse zal wekken. “We proberen bezoekers kennis te laten maken met tools en mogelijkheden die hun ‘dataleven’ een stuk makkelijker maken. Een voorbeeld daarvan is Discovery Hub® van TimeXtender. Dit jaar, in 2019, zullen we ook ThoughtSpot promoten. Een groot succes in Amerika, maar nog wat minder bekend in de BeNeLux.”, vertelt Martijn Roelofs, Business Development Advisor bij MagnaVersum, “Eigenlijk proberen we dat het gehele jaar, door het organiseren van workshops, leveren van passende (data) oplossingen en regelen van slimme informatie voorzieningen. De beurs is een goed moment om dit uit te dragen naar een breed publiek.”

Data Literacy
De naam van Angelika Klidas resoneert in ‘de markt’, gezien zij actief is zowel Docent als manager van een Business Intelligence & Analytics team actief is. Daarnaast wordt zij met enige regelmaat gevraagd presentaties te geven bij allerlei bedrijven. Veelal met een focus op BI-strategie of Data Literacy. “Dat iedereen iets met data te maken heeft, of krijgt, en dat er enorme voordelen mee te behalen zijn voor organisaties, dat weet men inmiddels wel. Echter, is het van groot belang dat mensen er ook goed mee om weten te gaan. Natuurlijk hoeft niet iedereen een Data Scientist te zijn. Men dient wel datavaardigheden op te doen, op zijn minst om gegevens te begrijpen, analyseren en er mee te (be)argumenteren. Data Literacy heet dat, eigenlijk net als leesvaardigheid”, vertelt Angelika Klidas, “De Big Data Expo is een ideale gelegenheid om kennis op te doen van alles dat het Data & Analytics landschap te bieden heeft. Ik hoop zeker dat geïnteresseerden onze stand komen bezoeken voor een goed gesprek over alles wat met data te maken heeft.”