Daan Versteeg

Oprichter Verschilmakers - intelligentie voor marketing automatisering

Daan Versteeg
Over Daan Versteeg

Daan Versteeg is buitengewoon gefascineerd door de nieuwe mogelijkheden van technologie om klantervaringen te personaliseren. Hij heeft een unieke kijk op en ervaring met media, marketing data en data science. Die bouwde hij op in een diversiteit aan innovatieve functies bij multinationals als Shell, Heineken en Google en succesvolle Nederlandse startups waaronder Scoupy (marketingplatform voor FMCG A-merken, exit naar Sanoma) en Wakoopa (digital data verzameling en analytics voor marktonderzoek, exit naar GfK). Het meest recent werkte hij als managing director voor de data hub van het Dentsu Aegis Netwerk.

Veel marketeers staan aan het begin van een nieuwe innovatiegolf: het bedrijfsbreed inzetten van klantdata, waarbij met geavanceerde customer analytics en marketing technologie, gepersonaliseerde klantervaringen worden gecreëerd. Terwijl veel marketingactiviteiten bij kleine en grote bedrijven net de fase van marketing intelligence voorbij zijn, dienen nieuwe predictive en prescriptive oplossingen zich al aan.

Daan helpt bedrijven met het vergroten van hun marketing analytics maturity. Door het co-creëren van hun marketing data strategie. Door het organiseren en managen van hun marketing data. En door concreet op zoek te gaan naar marketing analytics proof of concepts en het ontwikkelen van marketing AI toepassingen.

Recent richtte Daan Verschilmakers op. Verschilmakers vergroot het rendement van marketingactiviteiten door het toevoegen van intelligentie aan marketing automatisering. Verschilmakers combineert daarvoor diepgaande marketing expertise en executiekracht met technologische innovatie en data science.