Auteur: Inspecter

Wilt u als eerste zicht op nieuwe winkel locaties?

Hoe gebruik je gemeentelijke bekendmakingen om nieuwe locaties te vinden?
“De komende twee jaar willen we 20 nieuwe locaties in Nederland!”, “We willen fysiek dichter bij onze klant zitten!”,  “Wij zoeken locaties van minimaal 4.000 m2 en gratis parkeren.” U herkent uzelf in deze statements en zoekt met uw winkelketen of vastgoedbedrijf naar uitbreiding of verandering van uw vestigingen. Vervolgens zoekt u de media om uw ambitieuze groeiplannen kenbaar te maken. U wordt geïnterviewd en diezelfde dag nog verschijnen de koppen online: “Winkelketen X wil sterk uitbreiden met 20 nieuwe winkels in 2018”. De ambitie is neergezet, de boodschap gecommuniceerd. En nu?

Nu is het een kwestie van locaties zoeken, locaties tegen elkaar afwegen, huren of ontwikkelen en inrichten. Maar alles staat of valt bij de snelheid en volledigheid van een goede afweging van beschikbare nieuwe locaties. En daar zit de crux. Uw strategisch plan geeft duidelijk weer in welke gemeenten u zich wilt vestigen, maar hoe krijgt u van die 30 gemeenten nu een helder overzicht van geschikte locaties? 

Wat u nodig hebt is een overzicht met informatie die voor u relevant is om locaties tegen elkaar af te wegen. Een overzicht op perceelniveau met alleen die percelen die voldoen aan uw zoekcriteria. Daarbij is het nuttig om meteen relevante perceel informatie in te zien, zoals bestemmingsplaninformatie, kavelomvang in omtrek en m2, parkeerinformatie, etc. 
 
Dat is heel veel informatie. Immers, in Nederland hebben we tienduizenden bestemmingsplannen, miljoenen percelen, en dan ook nog eens verschillende lagen in de bestemmingsplannen, die je allemaal moet kunnen doorzoeken.
Je moet deze big data dus niet alleen opslaan, maar ook nog eens kunnen structureren en filteren op de voor jou belangrijke zoekvragen. En dan ook nog eens in staat zijn om alle updates van de plannen, wijzigingen via nieuwe bekendmakingen te volgen.
 

vastgoed

Reactie toevoegen