Kunstmatige Intelligentie als noodzakelijke voorwaarde voor betekenisvol onderwijs

THU 14:45 - 15:15

Lecture hall 3

Onderwijs kent twee grote uitdagingen. Enerzijds gebrek aan personalisatie voor leerlingen en studenten. Anderzijds hoge werkdruk bij docenten. Deze twee problemen versterken elkaar en moeten simultaan aangepakt worden. Kunstmatige Intelligentie biedt een oplossing voor beide problemen door gepersonaliseerd leren schaalbaar te maken. Youssef deelt zijn ervaring als co-founder van LeerLevels en vertelt wat Kunstmatige Intelligentie in het onderwijs concreet betekent. Aan de hand van concrete voorbeelden illustreert hij wat er allemaal voor nodig is om de kansen van Kunstmatige Intelligentie in het onderwijs te benutten en de risico's te minimaliseren. Vanuit zijn rol als medeoprichter van LeerLevels geeft hij inzicht in de randvoorwaarden voor ontwikkeling en implementatie van Kunstmatige Intelligentie in het onderwijs. Vanuit zijn rol als docent geeft hij inzicht in wat dit betekent voor de lespraktijk en de interactie met studenten.

  • Theme
    Artificial Intelligence

    Bier dat is gebrouwen op basis van AI of AI inzetten voor het identificeren van dieren. Het zijn slechts twee voorbeelden van waartoe AI in staat is. Aan de basis van AI staat uiteraard een enorme hoeveelheid data. Met behulp van een goede IT-infrastructuur en algoritmes is daarmee tot kunstmatige intelligentie te komen die beslissingen neemt. Op e-commerce vlak zijn er ook veel voorbeelden, waarbij algoritmes in staat zijn om patronen te herkennen en op basis daarvan suggesties te doen of content aan te passen aan bezoekers. Daarmee zijn onder andere verkopen te stimuleren. Feilloos is AI nog niet, maar de ontwikkeling gaat zo hard dat bijblijven noodzakelijk is. Dat kan op de Big Data Expo uitstekend, bezoek een van de vele presentaties en laat u bijpraten!